محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 27
  • بازدید دیروز : 38
  • بازدید کل : 75468

کد سخا چیست؟


 

 

 

خدمت شما عزیزان عرض می کنیم مشمولان برای انجام تمامی مراحل خدمت سربازی خود لازم است که کد سخا را دریافت نمایند. کد سخا یک شناسه پنج رقمی است که برای هر سرباز منحصر به فرد و مختص به وی می باشد. زمانی که شما درخواست خود را به عنوان یک مشمول در دفاتر پلیس + 10 ثبت کنید. یک کد اختصاصی با عنوان کد سخا برای شما در سامانه در نظر گرفته می شود. شایان ذکر است این کد ربطی به ارگان و یا سازمان محل خدمت و کد آموزشی افراد ندارد.

 

 

شیوه اخذ کد سخا به چه شکل میباشد؟

پس رفتن و انجام دادن خدمت سربازی امری میباشد که برای کلیه ی جوانان پسر در مملکت ما الزامی میباشد. برای انجام مجموع روند خدمت سربازی بایستی طرز اخذ کد سخا را بیاموزند . از طرف دیگر برخی از مشمولین در نظر دارند از رفتن به خدمت سربازی منصرف گردیده و در پی معافیت سربازی خویش بروند . یا این که بعضی دیگر میتوانند با به کار گیری از کسری های خدمت سربازی ، از این مزیت به کار گیری کرده و مدت خدمت وظیفه ی همگانی خویش را معدود نمایند. برخی دیگر نیز با داشتن وضعیت خاص ، پیرو گرفتن امریه خدمت سربازی در یکی ارگان های دولتی و سازمانهای نظامی و غیر نظامی هستند

 

 

چه خدماتی می‌توانید پس از اخذ کد سخا انجام دهید؟


1) با کد سخا می توانید به بررسی موقعیت معافیت تحصیلی بپردازید. 2) و استعلام دریافت کد سخا درخواست ارسال دوباره کارت آخر خدمت3) درخواست تمدید یا این که تعجیل در خدمت سربازی 4) اخذ سوابق خدمت وظیفه عمومی5) بررسی وضعیت معافیت موارد خاص 6) حالت معافیت کفالت 7) موقعیت معافیت کفالت 8) بررسی حالت معافیت پزشکی 9) تثبیت درخواست خروج از مملکت10) پیگیری موقعیت اعزام به خدمت سربازی و اطلاع از محل خدمت سربازی 11) بررسی وضعیت امریه و جذب 12) درخواست کارت آخر خدمت المثنی

 

 

 

 

طریق مبادرت برای خرید خدمت سربازی


طریق مبادرت برای خرید خدمت سربازی گام اولیه: مراجعه به دفتر ها خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس + 10) که در سراسر کشور وجود دارااست و ارائه مدارک موردنیاز گام دوم : تطبیق مدارک ارائه گردیده بوسیله سازمان وظیفه عمومی مستقر در شهرستان ها و ارسال این مدارک به معاونت وظیفه عمومی استان گام سوم : ارسال پیامک به مشمولان بر اساس واریز مبلغ جریمه گام چهارم : مشمولانی که پیامک واریز وجه را اخذ نموده اند ، ظرف مدت5 روز مجال خواهند داشت به دفتر کار پلیس + 10 مربوطه مراجعه نمایند و میزان مبلغ واریزی به همراه مشخصات بانکی که بایستی مبلغ را به آنجا واریز کنند ، اخذ نمایند. گام پنجم : بعداز واریز وجه مورد نظر و ارائه تعهد نامه محضری ، بایستی ظرف مدت10 روز فیش واریزی به همراه تعهد نامه محضری را به به عبارتی محل کار پلیس + 10 ارائه نمود. گام هشتم : بعد از ارزیابی و تایید مدارک ، کارت هوشمند معافیت از خدمت وظیفه عمومی به نشانی درخواست کننده ارسال میگردد.

 

 

 

 


خرید سربازی به چه شکل میباشد؟

خرید خدمت سربازی در سال 99 از سوالهای پرتکرار مشمولان سربازی در هر سال میباشد. در سال پیشین ستاد تمام نیروهای مسلح حذف طرح خرید غایب بودن سربازی در سال 98 را ذکر کرد. ضوابط نظام وظیفه هرسال با تغییراتی مواجه می‌شود. به همین برهان مشمولان و اشخاصی که مشمول غایب محسوب می‌شوند درانتظار مشخص کردن تکلیف در مسئله نحوه خرید خدمت سربازی می‌باشند. عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار‌کرد ظاهرا عدم تکرار این بند از قانون دارایی در لایحه دارایی سال 98 درخواست ناجا یا این که ستاد تمام نیروهای دارای سلاح باشد البته با این درحال حاضر ممکن میباشد در مجلس قضیه خرید خدمت سربازی دوباره در قانون لحاظ گردد.

 

 

 

 


شرایط استخدام سپاه پاسداران

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مجموعه ستاد کل سپاه حوزه نمایندگی اما فقیه در سپاه، سازمان حفاظت داده ها سپاه،‌ نیروهای‌زمینی، هوایی، دریایی و مقاومت بسیج و سپاه قدس و سازمانهای متعلق به آن ها اطلاق می گردد. مثلا حالت استخدام سپاه پاسداران–عبارت میباشد از انتخاب اشخاص واجد صلاحیت برای انجام خدمت مکلف در یکی‌از شغل ها پیش‌بینی گردیده در قانون مقررات استخدامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. شغل ها سپاه، ستاد مجموع و وزارت از لحاظ ماهیت شغل، به سه مجموعه تقسیم می شوند، شغل نظامی، شغل کارمندی و شغل مشترک. 1. شغل ها فرماندهی، مدیریتهای سطح های بالای سپاه و بقیه مشاغلی که نیاز به علم و مهارت نظامی داشته یا این که در رابطه بدون واسطه با‌مأموریتهای نظامی سپاه باشند از شغل ها نظامی محسوب می شوند. 2. غیر از شغل ها مورد تبصره 1 این ماده، رئیس بقیه مقام‌های سپاه و بقیه مشاغلی که با پشتیبانی‌های بی واسطه و نیز غیر مستقیم‌مأموریتهای نظامی سپاه رابطه دارا‌هستند از شغل ها مشترک میباشند. 3. شغل ها نظامی، کارمندی و مشترک با رعایت مفاد این ضابطه در جداول سازمان معلوم میشود.

 

 

 

زمان استخدام سپاه چه زمانی می باشد؟

نیروهای مورد نیاز برای تامین نیروی سپاه از بین آقایان و بانوان دارای شرایط انجام می‌شودزمان ونحوه استخدام سپاه پاسداران. مهلت زمانی رقم خورده انجام میگردد. متقاضیان میتوانند به طور استخدام پیمانی و قانونی جذب سپاه شوند. زمان برهه زمانی رقم خورده برای استخدامی در‌این سازمان بسیار محدود میباشد..

  انتشار : ۲ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 52

تهران - خیابان ولی عصر - بالاتر از پارک ساعی - کوچه بیست و هفتم - پلاک 16 واحد 2

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما