محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 416
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 73890

رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی سراسری 99


 

ایران تحصیل > انتخاب رشته کنکور > رشته های بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی سراسری 99

 

اطلاعیه پذیرش رشته های جدید بدون آزمون سراسری 99

داوطلبان متقاضی ثبت نام با سوابق تحصیلی رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری ضمن مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته و طی کردن مراحل ثبت نام، می‌توانند در بین لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه سراسری انتخاب رشته نمایند.

خوشبختانه رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 99 نسبت به سال های گذشته از تنوع بیشتری برخوردار می باشد. نحوه محاسبه معدل برای پذیرش در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی از جمله مواردی است که در این اطلاعیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 

هدف از ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 99

نظر به اینکه برخی از داوطلبان کنکور سراسری متأسفانه نتوانسته اند عملکرد مناسبی را در جلسه آزمون داشته باشند ، پذیرش در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری فرصت مناسبی برای آنان می باشد و از طریق پذیرش بدون کنکور می توانند به دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی وارد شوند.

 

با توجه به اینکه امروزه ضرورت تحصیل در دانشگاه ها امری اجتناب ناپذیر می‌باشد و ورود به دانشگاه و تحصیلات دانشگاهی امری ضروری و نه همانند گذشته، تنها از روی میل و رغبت باشد، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با طرح ریزی و کسب مجوزهای لازم از وزارت علوم و تحقیقات، مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه سراسری را اخذ نموده‌اند. بنابراین بخشی از محدودیت‌های داوطلبان جهت ورود به دانشگاه‌های سراسری که تنها از طریق کنکور مسیر می‌گردید، برداشته شده است.

 

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه‌های سراسری در گرایش‌های متعددی می‌باشند که ظرفیت پذیرش آن‌ها بستگی زیادی به موسسات آموزش عالی خواهد داشت. لذا از داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری دارند تقاضا می شود مطالعه دقیق دفترچه را در اولویت قرار دهند.

 

 

 

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه سراسری 99

تحصیل در رشته های دوره روزانه در تمامی گروه های آزمایشی رایگان بوده و به این دلیل داوطلبان زیادی متقاضی تحصیل در رشته محل های دوره روزانه است . حتی داوطلبانی که نحوه پذیرش شان در رشته محل های دوره روزانه به صورت بدون ازمون است نیز نیاز به پرداخت شهریه ندارند .

در میان لیست رشته های بدون کنکور سراسری ، رشته های دوره نوبت دوم ( شبانه ) نیز ارائه شده است . توجه داشته باشید که تحصیل در این دوره مستلزم پرداخت شهریه است اما گفتنی است که تحصیل در رشته های بدون آزمون نوبت دوم در دانشگاه های سراسری و در کنار دانشجویان دوره روزانه تحصیل کنید .

یکی دیگر از دوره های آموزشی بدون کنکور دانشگاه سراسری ، دوره پردیس خودگردان است که تحصیل در این دوره در قبال پرداخت شهریه امکان پذیر است . توصیه می شود داوطلبان پیش از ثبت نام در دوره پردیس خودگردان ابتدا از شهریه رشته محل انتخابی خود در دوره پردیس خودگردان مطلع شود .

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 99

دانشگاه پیام نور یکی دیگر از دانشگاه های سراسری است و تسهیلات بسیاری برای دانشجویان خود قائل می شود که از آن جمله به عدم الزام حضور در کلاس ، امکان انتخاب محل برگزاری آزمون پایان ترم در هر نیمسال تحصیلی ، امکان استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان ، هزینه تحصیل کم نسبت به سایر دانشگاه های شهریه پرداز و همچنین پذیرش دانشجو بدون برگزاری آزمون ورودی ( در مقطع کارشناسی پیوسته ) می توان اشاره کرد

 

Source: رشته های بدون کنکور 99 سازمان سنجش

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 14

تهران - خیابان ولی عصر - بالاتر از پارک ساعی - کوچه بیست و هفتم - پلاک 16 واحد 2

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما