محل لوگو

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 10
  • بازدید کل : 73475

نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی


 

ایران تحصیل > کنکور > نحوه دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی

 

کد منطقه برای سوابق تحصیلی چیست؟

شاید برای بسیاری از شما داوطلبان عزیز این سوال مطرح شده باشد که کد مذکور چه می تواند باشد و اثر آن در برگزاری آزمون ورودی دانشگاه ها به چه شکل است؟

در جواب باید عرض کنیم که هر کدام از مناطق در استان های ایران یک کد منطقه دارند که اطلاع از این کد برای افراد متقاضی شرکت در آزمون سراسری ضرورت دارد.

اطلاع داوطلب از کد منطقه یا ناحیه اخذ دیپلم و همین طور کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی برای دستیابی به کد سوابق تحصیلی ضرورت دارد.

مورد دیگر این که، تعیین کد منطقه بر طبق منطقه ای که داوطلب از آن جا مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را اخذ کرده صورت می گیرد.

به عبارت دیگر، این کد هیچ ارتباطی به محل اقامت فعلی داوطلبان ندارد. با توجه به تغییرات پی در پی و هر ساله به وجود آمده در آموزش و پرورش ایران به هیچ وجه امکان فراهم کردن لیستی از کدها وجود ندارد.

در نتیجه هر داوطلب باید در همان زمان ثبت نام آزمون سراسری ورودی دانشگاه کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک پیش دانشگاهی و یا کد منطقه یا ناحیه اخذ مدرک دیپلم خود را دریافت کنید.

 

راهنمای دریافت کد منطقه تحصیلی

همزمان با ثبت نام کنکور سراسری ، سامانه مربوط به دریافت کد سوابق تحصیلی در سایت سازمان سنجش آموزش کشور فعال می شود. بهتر است قبل از اقدام به تکمیل فرم ثبت نام کنکور سراسری ، داوطلبان به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند ، کد منطقه تحصیلی خود را دریافت نمایند و سپس وارد سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی dipcode.medu.ir گردند.

صفحه دریافت کد منطقه سوابق تحصیلی کنکور 99

افرادی که مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند و باید نسبت به دریافت کد منطقه برای دریافت سوابق تحصیلی اقدام نمایند به شرح زیر می باشد :

کلیه داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را در رشته های گروه نظری ( ریاضی ، انسانی ، تجربی ) از سال 84 به بعد و مدرک پیش دانشگاهی حود را از سال 91 به بعد دریافت کرده اند مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کنکور 99 از سایت dipcode هستند .

دانش آموزان سال آخر پایه دوازدهم که تا تاریخ 31 شهریور ۹۹ مدرک پایه دوازدهم خود را دریافت می کنند مشمول دریافت کد سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در کنکور 99 هستند .

 

Source: دریافت کد منطقه برای سوابق تحصیلی

  انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 19

تهران - خیابان ولی عصر - بالاتر از پارک ساعی - کوچه بیست و هفتم - پلاک 16 واحد 2

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما